Mgr. Daniela Kilduff, Ph.D.

"Baví mě objevovat nové věci, hledat příčiny a souvislosti a po všech stránkách se rozvíjet."
Doktorka speciální pedagogiky se zaměřením na logopedii, oftalmopedii (výchova a vzdělávání osob se zrakovým postižením) a psychopedii (výchova a vzdělávání osob se mentálním postižením), současně má vystudováno také učitelství pro 1. stupeň ZŠ.
K neurovyvojové stimulaci mě přivedly osobní i profesní důvody. Nevyhaslé primární reflexy vnímám jako další z kousků celkového obrázku s názvem neurovývojové poruchy.
PRACOVNÍ ZKUŠENOSTI
Současné i dříve započaté pracovní aktivity:
- Diagnostik a terapeut v oblasti Neurovývojové stimulace
- Terapeut EFT (Techniky uvolňování emocí) a dalších technik při práci s emocemi
- Lektor wellbeingových programů a vzdělávání v ZŠ a SŠ, konzultant pro oblast speciální pedagogiky
- Externí odborný asistent na Katedře speciální pedagogiky
na Ostravské univerzitě - Školní speciální pedagog v ZŠ
- Lektor a poradenský pracovník (zejm. témata komunikace, výchovné strategie, podpora dětí se speciálními vzdělávacími potřebami)
- Průvodce (komunikace, vztahy, seberozvoj)
- Recenzent odborných článků v AJ pro časopis Journal
of Exceptional People
Dřívější pracovní zkušenosti:
- Speciální pedagog v Mobilním centru inkluze
- Speciální pedagog v SPC – Speciálně pedagogickém centru
- Diagnostik-specialista pro studenty se specifickými poruchami učení na Ostravské univerzitě
- Interní odborný asistent na Katedře speciální pedagogiky
- na Ostravské univerzitě
- Participant nebo realizátor projektových aktivit zaměřených na oblast inkluze a speciální pedagogiky (v průběhu více než 20 let)
- Průvodce (pedagog) v alternativních školách (MŠ, ZŠ)
- Autorka odborných článků a publikací v rámci speciální pedagogiky
- Přednášející na mezinárodních i zahraničních konferencích, Erasmus+ pobyty s výukou na univerzitách (Španělsko, Estonsko)
- Externista na Dolnoslezské vysoké škole ve Wroclawi, Polsko, externista na FTK Univerzity Palackého v Olomouci
- Koordinátor regionálního Centra podpory inkluzivního vzdělávání s působností v olomouckém a zlínském kraji, člen užší pracovní skupiny pro tvorbu Školních podpůrných programů pod Institutem pedagogicko-psychologického poradenství ČR
- Koordinátor speciálního testování (koncepce a realizace modifikace testování vzhledem k potřebám žáků se SVP)
- Lektor (akce pro rodiče, pedagogické sbory, vzdělávací semináře pro pracovníky PPP a SPC)
- Praktik Metody dobrého startu
- Realizátor individuálního vzdělávání podle § 41 Školského zákona
- Lektor a spolulektor rodilého mluvčího: Muzikohrátky pro děti v angličtině
- Praxe během studia speciální pedagogiky: výuka v MŠ a ZŠ v rámci specializace, praxe v SPC pro zrakově postižené (Praha, Ostrava, Zlín, Litovel), v logopedické ambulanci, dobrovolník volnočasových aktivit u dítěte s Downovým syndromem po dobu 1 roku.
VZDĚLÁNÍ
- 2004 – 2007 – titul Ph.D. - Doktorský studijní program -
Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Ústav speciálně
pedagogických studií (Ph.D.), v rámci studia Erasmus studijní pobyt na
Facultat de l'lnstitut de Ciencies
de l'Educació na Universitat Autònoma de Barcelona (3 měsíce) - 1999 – 2004 – titul Mgr. - Učitelství pro 1. st. ZŠ a speciální pedagogika - Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky (Mgr.), státní závěrečná zkouška z předmětů Psychopedie, Logopedie, Tyflopedie a Český jazyk s didaktikou
DALŠÍ VZDĚLÁNÍ - výběr:
(přes 30 DVPP, kurzů, seminářů, webinářů průběžně od r. 2005)
- Neurovývojová stimulace pokračovací kurz – PhDr. Marja Volemanová, Ph.D.
- Neurovývojová stimulace úvodní kurz – PhDr. Marja Volemanová, Ph.D.
- Emocionální inteligence. Práce s ranými traumaty ve speciálně pedagogické praxi dle Mgr. Emmerlingové® - Mgr. Emmerlingová
- Terapeut energetické psychologie – EFT - Hana Hudačová
- Storytelling: možnosti techniky vyprávění příběhu pro práci (nejen) dětským klientem - PhDr. Miroslava Štěpánková, Ph.D.
- Seberozvoj prostřednictvím tradičních rituálů
- Soft skills - Efektivní komunikace s využitím typologie MBTI - RPIC VIP
- Soft skills – Kompetence k ovlivňování a k řešení konfliktních situací - RPIC VIP
- Nevýchova (respekt, důvěra, otevřená komunikace, nápodoba, vnitřní hranice…) – Mgr. et Mgr. Kateřina Králová
- Bazální stimulace. Nástavbový modul II. - Institut Bazální stimulace Frýdek – Místek
- Bazální stimulace - Institut Bazální stimulace Frýdek – Místek
- Adaptace studijních materiálů pro studenty se zrakovým postižením - Ostravská univerzita, centrum Pyramida
- DYSTest (testová baterie pro specifické poruchy učení u dospělých) - Masarykova univerzita v Brně
- Sfumato (Metoda splývavého čtení) - ABC Music
VÝBĚR Z PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI:
Kilduff, D., Paličková, M. a M. Sýkorová. Metodika práce s žáky s narušenou komunikační schopností v inkluzivním vzdělávání. 2020. Ostrava: Ostravská univerzita, 2020. ISBN 978-80-7599-241-3. 7. Ke stažení: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dokumenty.osu.cz/pdf/materialy/metodika6.pdf
Kilduff, D. a Kohutová, A. Specifika přípravy žen s těžkým zrakovým postižením k porodu a jeho možné způsoby realizace. In: 25. celostátní kongres k sexuální výchově v České republice: 25. celostátní kongres k sexuální výchově v České republice Sborník referátů 2017-10-12 Pardubice. Praha: Společnost pro plánování rodiny a sexuální výchovu, 2017. s. 73-83. ISBN 978-80-905696-5-2. Dostupné zde: https://annakohutova.cz/specifika-pripravy-zen-s-tezkym-zrakovym-postizenim-k-porodu-a-jeho-mozne-zpusoby-realizace/
Kilduff, D. Možnosti využití barefoot obuvi v edukaci osob s těžkým zrakovým postižením. In: Inovativní přístupy k edukaci osob se speciálními potřebami. Ostrava: Ostravská univerzita, 2021. s. 27-43. ISBN 978-80-7599-270-3.
Fodorová, K. a Kilduff, D. Preventative Care in Communication Sciences and Disordes with Preschool Children and Difficulties in its Impementation from the Point of View of Teachers in Kindergartens: Perspectives on Teacher Education and Development. 2021.
Kilduff, D. Selected specifics of speech therapy for children with visual impairments or blindness. In: Edukacja małego dziecka: Tom 15. Pedagogika zmiany w edukacji dziecka.Teoria, badania, praktika. 2019-04-26 Cieszyn. Krakov: Impuls, 2020. s. 117-126. ISBN 978-83-7587-468-6. 6.
Kilduff, D. The Awareness and Visual Diagnosis of Women wih Severe Visual Impairment as a Main Factor in the Choice of Delivery Methods in Childbirth. Journal of Exceptional People. 2018, roč. 2018, 12(1), s. 103-114. ISSN 1805-4978.