Témata seminářů pro pedagogické sbory:
1. Nevyhaslé primární reflexy jako jeden z faktorů školní úspěšnosti dětí/žáků MŠ/ZŠ.
- vymezení a příčiny nevyhaslých primárních reflexů (NPR), možná propojenost s příčinami neurovývojových poruch
- variabilita projevů NPR ve školním prostředí (MŠ/ZŠ), orientační diagnostika pozorováním
- možné dopady NPR na školní úspěšnost dětí/žáků
- možnosti podpory žáků s projevy NPR v MŠ, ZŠ a vhodné komunikační přístupy
- doporučení pro rodiče do domácího prostředí (k zefektivnění domácí přípravy na školu)
- možnosti terapie NPR prostřednictvím Neurovývojové stimulace podle PhDr. Marji Volemanové, Ph.D. či dalších přístupů
2. Efektivní komunikace se žáky s ADHD a podpora jejich
školní úspěšnosti.
3. Efektivní komunikace s dětmi v MŠ/žáky na 1. st ZŠ. Možnosti práce s emocemi
a vhodné postupy při řešení konfliktů.
4. Primární
logopedická prevence v předškolním a mladším školním věku.
5. Nejčastější druhy narušené komunikační schopnosti v předškolním a
školním věku. Vhodná opatření, komunikační a výchovné přístupy.
6. Podpora inkluze dětí zrakovým postižením v MŠ.
Témata seminářů pro rodiče MŠ/ZŠ
1. Mé dítě se méně soustředí, neposedí, neposlouchá a
vzteká se…
2. Jak efektivně komunikovat s dětmi, abychom si
rozuměli?
3. Jak pracovat s emocemi dětí?
4. Jak podpořit dítě ve správném vývoji řeči? Nejčastější druhy narušené komunikační schopnosti v předškolním věku.
5. Jak připravit předškoláka na čtení, psaní a počítání
ve škole?